Słodycze są uwielbiane nie tylko przez dzieci, ale także dorosłych. Do prawidłowej pracy mózgu potrzebna jest glukoza, którą właśnie zawierają słodkie przysmaki. Właśnie z tego powodu nasze ręce automatycznie sięgają po ciasteczka, cukierki i ciasta. Jednak rafinowany, biały cukier zawarty w słodyczach nie należy do zdrowych. Słodycze w nadmiarze, jak powszechnie wiadomo, mogą wpłynąć na zwiększoną masę ciała, a nawet cukrzycę. Na szczęście możemy spróbować sięgać po słodycze do kupienia, które nie mają tak niekorzystnego wpływu na zdrowie i naszą sylwetkę. Które z nich warto wziąć pod uwagę?

Gorzka czekolada

Do mniej szkodliwych słodyczy należy gorzka czekolada. Co prawda nie jest tak smaczna jak mleczna lub biała, ale wielu z nas także ją uwielbia. Produkt jest wytwarzany z ziaren kakaowych, a także masła kakaowego z niewielkim dodatkiem cukru. Taka czekolada zawiera wapń, magnez oraz żelazo, a także przeciwutleniacze. Ciekawostką jest fakt, że na początku XIX wieku napój przyrządzany z tej czekolady był dostępny aptekach. Sprzedawano go jako środek zwiększający wigor. Jeśli nie należysz do miłośników gorzkiej czekolady, ale wciąż uwielbiasz słodycze — spróbuj dodać ją na przykład do owsianki w towarzystwie ulubionych owoców.

Pianki

Pianki to masa w kształcie puszystej chmurki, która jest ubijana razem z cukrem i białkami. W celu nadania kształtu i właściwej konsystencji, dodaje się do niej pektynę, agar lub żelatynę. Pianki więc zawierają żelazo i fosfor i co ważne – mają niewiele kalorii w porównaniu do innych słodyczy. Ich główną zaletą jest zawartość pektyny, która znajduje się na liście żywności zalecanej przez Instytut Żywienia. 

Chałwa

Jest zrobiona z sezamu z dodatkiem cukru i melasy. Często dodaje się do niego również składnik, który odpowiada za jej puszystość specyficzną strukturę i włóknistość. Jako taki dodatek najczęściej występuje korzeń lukrecji lub białko jaja. Substancje zawarte w chałwie mają korzystny wpływ na serce i naczynia krwionośne.